Kontakta oss
Vi pratar gärna med dig! Du kan nå oss via telefon eller e-post, eller fyll i formuläret så återkommer vi till dig så snart som möjligt.
E-post: info(@)eviq.se
Telefon: 08 - 502 78 648
Öppettider: 09:00 - 16:00 vardagar.
Lunch stängt: 12:00 - 13:00.
Laddbox support: 010-424 58 00
Har du problem med din laddbox?
För att få så snabb hjälp som möjligt med din laddbox ber vi dig göra en felanmälan via knappen här nedan. I många fall kan vi koppla upp oss mot din laddbox via internet och lösa problemet direkt.
Vanliga frågor
Vi förstår att valet av rätt laddbox kan väcka frågor. Nedan har vi besvarat de vanligaste frågorna för att hjälpa dig att göra ett informerat val och förenkla din övergång till eldriven mobilitet. Behöver du mer hjälp? Vårt team är redo att assistera dig vidare
Börja chatta med oss, tryck på pratbubblan åt höger!
Har precis lagt en beställning och behöver hjälp.
Du är välkommen att ringa eller maila oss via mejl: info@eviq.se, eller kan ring på 08-502 78 648.
Uppge ditt ordernummer så hjälper vi dig på nolltid.
Min laddbox har sluta fungera
- Ring vår support för laddboxar 010-424 58 00.
- Kontakta installatören som utförde installationen.
- Ibland kan det vara enklare att vända sig direkt till tillverkarens support för hjälp.
Om laddboxen är trasig ber vi dig att fylla i vårt formulär för en felanmälan. här.
Jag vill avbryta min beställning
Maila gärna oss på info@eviq.se så hjälper vi dig.
Hur lång tid tar det att få hem min laddbox?
Vår estimerade leveranstid är 3-5 arbetsdagar. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar kring din leverans på info@eviq.se
Kan jag spåra min order?
När din beställning skickas får du en spårningskod skickad till dig på antingen mejl eller sms. Har du inte fått någon länk får du gärna maila oss info@eviq.se
När får jag en installationstid?
Efter du lagt en order och fyllt i vårt kort formulär kommer våra elektriker att kontakta dig. Du och elektriker bokar en tid och datum för platsbesök. Vårt mål är att du ska få din laddbox installerad och redo inom 2-4 veckor från att du lagt din beställning.
Nekad grönt teknik-bidrag
Om du skulle bli nekad grönt teknik-bidrag, kommer du att få en faktura på det resterande beloppet. Du som kund är ansvarig för att ha koll på detta och se till att du är berättigad till bidraget via Skatteverket.
Varför har jag fått en extra kostnad?
Du har fått en extra kostnad eftersom det ibland krävs ytterligare arbete för att utföra installationen korrekt enligt lag och på ett säkert sätt för dig och din bostad. Dessa tilläggsarbeten ingår inte i vår standardinstallation. För att se vad som ingår i standardinstallationen, vänligen klicka här.
Vad är en Bomkörning
När du har bokat en installation är det viktigt att du förbereder innan installatören kommer. Vi utför inga markarbeten eller borrning i känsliga väggar med rör, och inga komplicerade arbeten. Det vi utför är listat i vår standardinstallation. Om förberedelserna inte är gjorda kommer installatören inte att kunna utföra arbetet, vilket medför en kostnad för både oss och tyvärr på 3000 kr. Läs mer här
Går det att ångra installerade produkter?
Att ångra en beställning är inte ett problem inom 30 dagar. Om laddboxen eller andra produkter har öppnats och installerats kan du tyvärr inte ångra ditt köp.